RSS Feed

Kakak mithali dan kakak dikesali ( Jika aku seorang adik )

4

Wednesday, June 8, 2011 by Ara Drew

Assalamualaikum/ Salam sejahtera,

Amboi cik Kiah, tak kan aku dah lama tak update kau dah bising-bising rindu dendam dekat blog aku. Dekat aku tak pulak kau rindu yer. Hari ini aku nak cerita sikit pasal Kakak. Serius ni, nampak tak muka aku tengah serius ni? Nampak tak?

Korang ada kakak? Kalau tak ada kakak kandung seemak seayah mesti ada kakak tiri belah bapak angkat ke, kakak angkat ke, kakak seDARA ke atau kakak TERangkat. Cuba tengok perangai diorang sama ada diorang dalam kategori mana, kakak mithali atau kakak yang dikesali.

Muahh Sayang adik.. adik tu aku ok.
  • Kakak Mithali
Kakak yang rajin tolong ibu membuat kerja-kerja rumah. Sweet kan kakak macam ni? Tulang taklah berat sangat sampai 879kg. ' ok mak, nanti kakak tolong masak hari ni..mak rehat je k layan abah tu.' Kemain ayat nak berbaur kontroversi je kan.
  • Kakak yang dikesali
Kakak yang mendera ibu sendiri seperti orang gaji. Astgharafillahalazim ni dah apekehal nak dera ibu sendiri? Kakak macam ni memang patut dihumban terus ke dalam batu belah batu bertangkup. Ingat nanti kau ada anak, gerenti anak kau buat macam tu jugak, paling comman pun dia perhambat kau keluar dari rumah.

  • Kakak Mithali
Kakak yang sanggup mengorbankan kebahagiaannya dalam mencari pendidikan demi adik-adik tersayang. Alahai, dah macam cerekarama samarinda slot lestary pulak point yang ni. Kakak macam ni sanggup menolak tawaran melanjutkan pelajaran ke universiti demi memberi peluang adik-adiknya menghabiskan zaman persekolahan. Terasa seperti cerita aku sikit-sikit. Sikit je.
  • Kakak yang dikesali
Kakak yang dah cukup pendidikan tapi hanya untuk diri sendiri. Kakak macam ni aku nak cakap macam mana ye? Aku rasa kakak macam ni sanggup tengok adik dia dapat markah tercorot dalam kelas,lepas tu tidak mahu memberi dorongan agar adik nya berjaya. I'm my right?

Dik,rasa-rasa 89 x 0 berapa ek?

  • Kakak Mithali
Kakak yang bekerja keras siang dan malam untuk membahagiakan keluarga. Hey hey walley walley.. ini bukan bermaksud kakak tu keje funfair siang dan malam tetapi dia bertungkus lumus untuk menambah pendapatan keluarga. Kakak macam ni berguna sikit, kalau topup talipon dan habis mintak je share dengan dia. Itu pun kalau kakak pakai telco celcom lah.
  • Kakak yang dikesali
Kakak yang tidak mahu bekerja dan hanya duduk goyang kaki, pakai pengilat kuku warna liplap liplap dekat sofa kayu jati mak sambil mengira hari bila buah anggurnya akan berbuah dengan lebatnya. Hampeh punya kakak macam ni. Kakak macam ni memang tak ade masa depan ke ape. Aku bukan nak hentam kakak-kakak yang masih belum dapat kerja, yang belum dapat kerja terkecuali ok. Yang malas cari kerja dan hanya menghabiskan nasi di rumah ni aku geram sangat-sangat. Aku dulu pun macam ni tapi hati memang akan rasa malu yang teramat jika belum dapat kerja, ditambah lagi adik-adik masih belajar. Bertambah beban abah.

  • Kakak Mithali
Kakak yang bila pakai baju, dia akan menutup aurat dan menjadi rolle model untuk adik-adiknya. Sweetkan. Dah berapa kali aku cakap sweet, sila kira. Tak kisahlah kalau tak bertudung ke bertudung ke, sekurang-kurangnya tutuplah aurat sikit kasi contoh untuk adik. Takkan nak 24jam seksi seksa, adik tengok pun nampak kurang senang.
  • Kakak yang dikesali
Kakak yang tak mampu menutup aurat, nampak pusat, nampak paha tak sedar yang dekat kaki ada banyak duit syiling 1 sen. Ewwww tolonglah k. Tak payahlah nak pakai seksi-seksi kalau ada banyak syiling 1 sen dekat betis. Nampak tak kat situ, salah satu cara untuk melatih kakak tu untuk tutup aurat. Kalau yang masih tak sedar diri, memang dia tak layan pun nasihat yang aku tulis ni.

Nah dik, air Oligo-Coco

  • Kakak Mithali
Kakak aku
  • Kakak yang dikesali
Kakak kau

Hahahahaha ok maafkan aku dengan point terakhir tu. Maafkan kami penunggu gua, maafkan kami penunggu gua. Jadi daripada apa yang aku dapat simpulkan berdasarkan point-point diatas, tak kisahlah kakak kategori mana yang korang ada janji hubungan adik beradik tak akan putus seperti  ' Air Cola dicincang halus tidak akan putus jua' erk mcm salah je kan. Ok yang sebenarnya ' Air dicincang tidak akan putus' samalah seperti hubungan adik beradik. Walau jahat mana pun adik,kakak,abang kita hanya dioranglah yang akan membantu kita pada masa yang susah nanti. InsyaAllah.

Sekian tazkirah dari konti sakit puan anda. Tata sayang korang yang baca ni.


4 comments »

@namaakulynn said...

kadang2 mcm kakak tiri pon ado.hahah.tapi yang pasti,aiii syg my adik2. ;))

Izat Tarmizi said...

Cik Dara kakak yang macamana :3

diana said...

seronok jadi anak tunggal..:p

~Miss_eiyDa ~ said...

kadang2 jd kakak mithali kadang2 kakak dikesali..hahah kn ikut keadaan jugak..heee..