RSS Feed

Dulu Aku Nakal

8

Friday, December 17, 2010 by Ara Drew


Assalammualaikum w.b.t semua/selamat sejahtera, salam Jumaat hari ni. Terasa pulak nak joi segmen Abg Ben lagi hari ni..bukan ape,tajuk dia tu yang buat aku tertarik menarik kau memang daboom nak ikut segmen ni.hehe

Dulu kan,aku sekolah rendah di banyak tempat tapi aku tulis tmpt yang aku bertapak lamalh. Aku dulu sekolah rendah di Sk Abang Man Simunjan Sarawak pd tahun 1996-2000. Lepas tu aku sekolah menengah di Smk Sri Sadong (Smk Simunjan No2) Simunjan pada tahun 2001-2oo5.

Erm...kat sekolah dulu aku ambil aktiviti ko-kurikulum yang boleh kira selamatlh kot. Tak de yang penat2 sangat,sbb aku ni xleh tahan sangat aktiviti yang berat2.hehe. So,aku ambil persatuan Pandu Puteri yang dalam erti kata lain xpernah sekali pon memandu arah jalan tuan puteri Gunung Ledang ke ape. Kelab pelajar tingkatan 6 dan kelab Setia.

Jawatan yg paling femes aku sandang adalah setiausaha. Entah kenapa asyik aku jer yang jadi setiusaha,aku pon xtau.haha

Haa..kalau nak cerita guru kesayangan pulak,aku paling suka semua cikgu bahasa inggeris yang ajar aku. Diorang memang sempoi abis..aku suke terutama sekali Madam Florida (form 6) .. Kalau  dah nama suka cikgu bahasa inggeris so,otomatik subjek febret aku adalah English. Dan subjek paling aku tak suke,adalah Matematik. Aku memang xsuke nombor.

Kawan baik pulak,cewahhh..dah macam ayat budak sekolah rendah ni.hehe Kawan baik aku banyak dan kalau nak dihitung, lama sangat kot. Adalah lama macam korang tengok cerita Shinchan dan Doremon. Alah,cerita shinchan 30minit,pastu doremon 30minit..korang kira jer.


Ermm,kalau cerita pasal cita-cita ni msti banyak sangat bila time sekolah dulu. Ingat tak dulu-dulu pernah tulis cita-cita kat belakang buku report masa sekolah rendah? haa,masa tu aku tulis aku nak jadi pelukis..hehe

Artis feveret pulak masa sekolah adalah Westlife..alahai,bagai nak rak minat dengan diorang masa tu..siap buat buku lirik lagi.haha Perkara yang paling tak dapat aku lupa masa sekolah dulu adalah aku siap nangis2 bila kene usik dengan sorang budak lelaki ni. Memang betul2 tak nak kene kenen2.. Cikgu2 pun suka usik2 masa tu, memang tak bagi sokongan langsung.

Jika aku dapat balik ke zaman persekolahan,aku nak buli balik budak-budak yang selalu buli aku dulu. Aku tak nak jadi pendiam sangat sampai kene pijak-pijak..hehe

Dulu aku nakal bila sanggup usik cikgu lelaki ni,kononnyer cikgu tu ada hati kat akulah. Dahlah cikgu tu pemalu,bila aku sakat dia,makinlah dia jadi pemalu. Adoi,bila ingat masa tu,rasa nak minta maaf kat cikgu tu tapi tak sempat bila dia berpindah ke sekolah lain. Cikgu,kalau cikgu baca maafkan anak murid cikgu ni k..gurau2 jerlah. 

p/s: suka2 nak kongsi zaman kanak-kanak ribena ni kat semua.. 



 


8 comments »

mira_nas said...

memamg best kan zaman dulu2.. tak payah pk banyak..hehe

Cik Bucken said...

nakal ye nenek..usha2 cikgu pulak.. =P

Pinung is VizarD said...

ya ampooonn..
nakalnyerrr..hahahah

ZieSalikan said...

buat teringat tentang zaman sekolah je..heheh..windu pulak kat kawan2 zaman sekolah..

Cik Dara said...

mira: mmg bes..xpk pasal duit pon,mngabiskan duit adalah..hehe

Cik Dara said...

bucken: huhu,pas ni nk usha abg ben plak. ok tak? haha

Cik Dara said...

pinung: haha,dh tobat skarang..

Cik Dara said...

ziesalikan: salahkan abg ben sbb buat segmen kenangan mcm ni..haha { naya klau abg ben baca}