RSS Feed

Lelaki dan losyen..zaman dah berubah ker?

10

Friday, November 19, 2010 by Ara Drew

Burkkk..alhamdulilah. Bila buka peti sejuk,tengok daging korban..belom masak lagi dah buat aku kenyang. Terlalu banyak pulak aku tengok. Belom lagi campur yang bukan korban,alamatnya batu ais aku pun kena korban tak dapat masuk peti sejuk tu. Terlebih muatan pulak aku tengok.

Bila tengok peti ais tu,hidup segan mati pun segan kot. Mana taknya disogok macam-macam dalam perut dia, sian aku tengok ko peti ais.. wey,apasal melalut pasal peti ais pulak ni. Adoi,ni yang tak suka kalau otak aku pikiq macam-macam,hilang kosentrasi sikit.

Losyen. Sejenis cecair putih yang lembut didalam botol berbau wangi sedikit {perlu ke terang macam ni sekali?} haha.. Aku tergerak hati nak cerita pasal ni sebab bila aku tengah bertweet kt twitter semalam,aku tengok ada yang mengutarakan tentang ni. Lelaki pakai losyen,perlu ker? Amboi amboi amboi amboi lelaki sekarang dah pandai nak jaga kulit ek. Tengok sekarang pun melambak krim-krim yang kat belakang dia tulis "FOR MEN", bermakna ada perempuan ada jugaklah lelaki punya. Bukan main bantai jer nak pakai.


Tengok, lelaki sekarang dah up banyak..bukan up sikit lagi. Bila aku tengok adik bujang aku kat rumah ni,macam-macam dia suruh mak aku beli. Odorono lah {deodorant daa},pencuci mukalah, krim jerawat lah..adeh2,budak-budak sekarang ni. 

Aku ni nak kata selekeh sangat taklah tapi yerlah,keras sikit jiwa rock lah konon..ahaha tapi aku jarang nak pakai losyen ni. Cuma kalau aku rasa kering sangat-sangat tapak tangan atau kulit aku ni,baru aku mengelabah nak pakai. Haaa,takut jugak ko ek.haha 
Nasib baik aku tak berlaki lagi,kalau sudah mana tak terkejut laki aku nanti pegang tangan aku semacam kasarnya mengalahkan kertas las kayu tu..wuhuuu.



Aku teringin losyen ni jer..nak buang-buang lemak tepu yang tak penting kat bawah dagu ni. haha jeles pulak tengok Noradanis <- betul ker ape aku eja nama dia ni?, alah tengok iklan dia pegang losyen ni dalam tv tu.. Dah beberapa kali aku jeling-jeling mak suruh beli tapi dia tak nak. Bukan pakai duit dia pun. Aku bukan apa malas nak tayang muka dekat kuanter beli bende ni.haha

p/s: lalalalala,nak beli losyen kurus tapi amalan pemakanan masih sama. Macam mana nak berubah. 
  


10 comments »

kira said...

hahaha, aku paling anti pake gituan...

MingMing said...

ex kmk dolok metrosexual. nang losyen nya sik lepas. loba gik dari kmk..hoho

ciEk NiENa said...

lelaki zaman skung sumer nak melawa.. tapi besh apa, dapat hidu bau wangi-wangi kat diorang.. hihihi..

aibaks said...

keh3... aibaksp pun pakai losyen gak.. klu nak gi mandi laut ke.. sapu seround losyen tu..ehehe

Cik Dara said...

kira: waduh..kok nya kamu anti pakai gituan..hehe

Cik Dara said...

ming: wah,nang smpt juak ktk nemu org pya..xpa,k pngalaman bah..hehe

Cik Dara said...

ciek nina: hehe,mmg..

Cik Dara said...

aibaks: yes yes yes..akhirnya ada jugak golongan adam yg mnjawap..

SweetyMui2 said...

kmk xpat pakei losyen koh..mesti merah2 tangan..huu

Cik Dara said...

amoi: alergik kali nk..susah juak mcm ya.