RSS Feed

Makanan febret aku time 'sesak'

14

Tuesday, October 12, 2010 by Ara Drew

Hari-hari mau pinjam gandum,hari-hari mau pinjam gandum,
ko dah tak de keje lain ker..
Ahhh! ko same jer dengan laki kau,femalas.
unta padang fasir pun tak malas macam laki kau..
ko pikir orang kaya semuanya senang,
adakalanya pun sesak! 


{hahaha,mukadimah jer tu..korang teka dari citer yang mana?}
lagi lagi buat entry pasal makan..
korang tak nak tegur aku ker?
nenek,jangan asyik buat entry makan..nanti kami gemok..
haaa,korang tegur jer,aku tak kisah..


alahai,ade lauk tu jer dah buat aku berpeluh-peluh duduk dekat meja makan..
nak tau resepi nya?
ok,tuan-tuan dan puan-puan..
hari ini cik dara nak tunjukkan resepi, 'Ikan bilis tomato cikdara meletup kebaboomm'..


eh,jangan ada yang nak tanya,nama resepi ni panjang sangat..
suka hati chef lah nak letak nama apa kan? hahaha tak kose mak, nyah..
berbalik kepada resepi ni,bahan-bahannya sangat lah murah,sengkek,ciput,dan tak dapek den nak kata apa sebab murah..
bahannya,ikan bilis {yang halus2 sedap lagi berbanding yg kasar},tomato dipotong dadu,cili,kicap masin dan limau kasturi { alah,limau belacan tu}..
korang campak jer semua tu dalam piring. Tak payah nak masak-masak..
korang yang takut api amatlah dgalakkan mencuba resepi ni..ahakkk! 
akhir kata,berjumpa lagi dilain siaran k..tatata


P/s: Abah selalu komplain sebab ikan bilis selalu cepat habis..haha 


14 comments »

Melati Qistyna's Mummy said...

erkk, xyah guren ke ikan milis tuh :P

akak ske mkn ikan grg ngan kicap cili cuka.... :)

kobEj0rdan~ said...

xnak makan la, nati meletop kebabom pulak:P

DaRa MaNiskU said...

akak ab: xpyh goreng..mkn mcm tu jer.. kalau nk goreng pun boleh gak,ranggup lagi..

DaRa MaNiskU said...

kobejordan: hahaha,mls eden..

Gayahspears said...

salam nek dara ku...
komplen xpe la.. pasni masak sedap2 taw.. kasi memukau..huhu

DaRa MaNiskU said...

gayah: haha,tgh pikir menu pelik tp sedap ni..gagaga

F.I.C.K.R.Y said...

Woww~!! Walaupon nampak simple, tapi serius sedap heheee...
Kat sini mana ader kicap sesedap kicap Malaysia taw~
Fuhhhh... nenek tolong buatkan satu ekk~!!!

Kuman Chaos said...

maggi la kawan baik dulu-dulu..
Kuman "kenapa.." Entry

DaRa MaNiskU said...

fikry: xkan xde kicap yg sedap2 kt china? org cina kn pndai buat kicap..hehehe

DaRa MaNiskU said...

kuman: maggi kwn baik spnjg zaman..hihi

aibaks said...

mek.. buh la resipi die.. baru la kitoran leh try.. haha

Sharifah nor said...

tak goreng dulu ke ikan bilis tu???

DaRa MaNiskU said...

aibaks: resepi lah tu...sonang jer..

DaRa MaNiskU said...

sharifah nor: klau dara,tak goreng pun..tp kalau nk goreng pun ok jugak..lbh ranggup..