RSS Feed

apa ada pada i lup u?

19

Sunday, December 19, 2010 by Ara Drew



Yuhuuuu!!!! 
kucing kuning kt atas tu ilham dr kazen aku yg umur 4 tahun...
sekarang ni dia dh skolah dh..msti biol cikgu dia melayan dia yg byk soal tu..hehehe
aku pernah suruh dia lukis kucing sbb dia pon suke kucing..
dia lukislh sejibik mcm kt atas tu...
pastu dia tunjuk kt mak dia,merangkap ibu { makcik } aku...

"Mak! tengok kamek lukis pusak tuk"


"situk mak tengok apa dlukis ktk ya"


si mak pon mulalh tanya serba sedikit ttg kucing yg dia lukis tu...


"apa nama nak kedak i luv u ya dek?" si mak bertanya..hahaha {mcm buat karangan}


"yer i lup u nya lah.." "comel kan ada i lup u kt blakang nya"


si mak makin blur dan korang yg bace ni makin2 btambah blur xphm bahase swk..xpe,nnti aku translatekn maknenya..


"i lup u ya pakey apa?" mak btanya lg..


"i lup u ya k nya KEMEH"...


aku yg dgr anak beranak tu bbual dh nk tercabut urat perut time tu...korang nk tau ape "i lup u" tu??? I Love U yg kazen aku maksudkan itu adalah alat sulit kucing yg jantan... 
alah,korang dpt imagine mcm maner bntuknya kn...budak kecik tu tgk mcm bentuk hati tu so dia lukislh seakan-akan bntuk hati bg menandakan kucing yg dia lukis itu jantan.jgn ker dia tnya yg bukan2 sudah..hehehe daaaaaa...


TRANSLATE PERKATAAN SARAWAK...

PUSAK - KUCING
KAMEK - SAYA
KITAK - AWAK
SITUK - SINI
KEMEH - KENCING


P/s: Saja aku nak selongkar balik entry ni...bila tertengok dia,terus nak gelak.


19 comments »

Cik Bucken said...

wahahahhaha
kambing jantan nye i lup u??

DaRa MaNiskU said...

ade ker i lup u kmbing jantan bucken? hahaha atau ko smpat jeling tgk..

Aretikz said...

har3x~ comel gilak eh i lup u tok..

qistynacorner said...

kehkehkeh.... spatah haram akk x paham... huhu, dh bc translet br pahm sket... ngeee

DaRa MaNiskU said...

hehehe..sbb tu bg translate skali..
pelajaran hari ini tu..hehehe

zahidah dihaz said...

sakit perut tetak baca kisah tok..

Cik Dara said...

zahidah: bait nsb ktk phm nk.

hans said...

sib baik kamek phm tok kucing tu pusak dalam sarawaknya

P/S : Misteri Danella : "Danella Cakap Dengan Siapa?"

Gayahspears said...

ampes....
i lap muke u sbb peluh2 ley x??? hahaha

akmafaizal said...

adeh..cam lucah ade..cam kelakar pun ade..aduyai..tp lukisan tu memang cantik..

Cik Dara said...

hans: hahaha,sbb tu kasi translate..

Cik Dara said...

gayah: haha,apahal kitak nak lap muka kamek gayah? {versi gedik}

Cik Dara said...

kak akma: hehe,mmg lucah..smpai skrang msh mlekat i lup u tu..

cik.shabah said...

sarawak : kemeh - kencing

kalo bahasa brunei : kamih - kencing

p/s : hampir2 nak sama je bunyik kan?hehe ;)

Ali ridha said...

kucing kuning....

rockinsudu said...

haha. pening gak nk faham bhasa sarawak neyh. hehe

ARC™ said...

aku fenin huhuuhhu

.sweet-ants. said...

hihiih pusak tu kaler kuning!

unwanted said...

hahahahah..
itu rupanya i lup u..hahaha