RSS Feed

Misteri perasan sayang; kompleks

2

Monday, June 28, 2010 by Ara Drew

Bila kita syg org tu,
kita terima jer aper aper yg org tu kata
tp bila dia kata kat kita?
hati kata xpe manusia tak perfect..

Bila kita syg org tu,
kita tggu lame pun xpe
tp bila dia tggu kita dia marah2
hati kata adatlh..
ada yg menunggu & dtggu..

bila kita syg org tu,
kita x tido pun xpe,
layan dia yg tgh bosan
tp bila kita bosan ada dia nk layan kita?
hati kata xpe dia busy kot..

Bila kita syg org tu,
kita gadoh dgn dia, kita pujuk dia walau kita tak salah
tapi ada dia mintak maap?
hati kata xpe, semuanya bermula dari aku.

Bila kita syg org tu..
kita buat salah sikit dia maki hamun,
macam dia slalu betol semua
hati kata xpe, dia tension tu..

Bila kita syg org tu..
kita call nk cakap ngn dia,
tapi dia bagi phone kat org laen
bila jadi camtu, hati kata xpe
layan jer,kawan dia, kawan kita gak..

Bila syg org tu...
kita bercerita dgn dia, ibarat cerita dgn tunggul lg baik
tapi bila dia bercerita ngan kita,
kita dgr sepatah-sepatah kita ingat..
hati kata xper syg la katakan..

Bila kita sayang org tu..
kita dan dia lapar,
tapi kita bagi sume roti kita kt dia
hati kata, ala jagalh hati dia, sian dia..

Bila kita syg org tu..
kita bagi dia rest bila dia letih
tapi bila kita letih
dia suruh gak kita layan dia bila bosan.
Adil ker macam tu?
hati kata bukan selalu pun..

Bila kita syg org tu..
kita jd mcm org gila apabila dgr dia sakit
tp bila kita tgh sakit
dia siap klua ngn kwn2 dia meraikan hari kesakitan kita,
hati kata, xpe la..xkan dia nk bkepit ngn kita 24jam

Bila kita syg org tu..
kita xpnh pentingkn diri sendiri
tp dia hipokrit tahap gaban
hati kata xpe, tu mmg sifat dia kenalh terima..

Bila kita syg org tu,
kita xsggp tgk dia derita
tp dia mcm xpnh hargai diri kita
hati kata, tau tak betapa kita sygkn dia?

Bila kita syg org tu..
kita sggp tgglkn dia selama-lamanya
walau pedih hati xterkata
asal itu boleh membuat dia bahagia.

ADAKAH DIA TAHU?


2 comments »

Cik Bucken said...

aku pk..aku tgh sedih bace entry ni..uhuhu=(

DaRa MaNiskU said...

alololo...sedih lh plak..uhuk2