RSS Feed

Alergik

8

Monday, November 1, 2010 by Ara Drew


MasyaAllah...
aku dah tak tahan ni..
hidung gatal-gatal sebab alahan..
aku pun tak tahu kenapa dan geram sangat asyik garu-garu hidung ni..

Setahu aku,kalau gatal-gatal ni sebab utamanya adalah kena debu kuaci.
Kalau kuaci memang aku elak jauh-jauh..
ia boleh buat aku bersin tak henti-henti sehinggakan hidung pun dah macam Ronald McDonald..


Jangan sampai hidung boleh tanggal sudah..haha

p/s: alergik ni buat nafsu makan aku membuak-buak..haha 


8 comments »

abad said...

ni nk kongsi cerita pasal kuaci...kuaci yang org sekarang mkn,ramai xtahu tahap kebersihan kuaci ni dibuat....kawan teman dok rumah bujang,layan tv sambil mkn kuaci...sedap tengok crta best..petang2 jam 6...kuaci yang d letak ats lantai hbs,tambah lagi...time nak tambah lagi tulah seekor tikus yg dah kering jatuh dari dalam bungkusan....dah nak hbs kuaci d makan...baru sedar ada tikus mati dlm bungkusan....info buat awak

DaRa MaNiskU said...

thankz abad for your info..
sy mmg xmkn koci ni...
makin2 yg lg byk debu,huhh trus gatal2 idung...

Cik Cyida said...

hehehe, jgn sampai tertanggal hidung..

Cik Dara jgn mkn kuaci ok?

DaRa MaNiskU said...

cik cyida: ok cyida...mmg d'elakkan.. susah sgt kalau yg byk debu tu..

F.I.C.K.R.Y said...

Fikk tak berapa gemar nak makan kuaci sebab malas nak kopek kulit dier hahahaa...

DaRa MaNiskU said...

fik: skang dh ade yg dh dkopek kulit tp untuk hamster jerlh..haha

currentlife2u said...

eeeeeee..sy pun alergik gakkk.. xsuka2...
Senjata umat islam adalah doa,sama2 kita amalkan;
“Ya Allah, tambahkanlah bagiku rezeki yang banyak lagi halal, imam yang benar, ilmu yang bermanfaat, kesihatan yang elok, kecerdikan yang tinggi, hati yang bersih dan kejayaan yang besar DIDUNIA DAN DIAKHIRAT.”
maaf seandainya ucapan diatas tidak menyenangkan tuan punya blog..
blog anda sangat menarik..teruskan penulisan anda..

DaRa MaNiskU said...

currentlife: terima kasih utk info tu..