RSS Feed

Kerja oh Kerja

0

Tuesday, April 27, 2010 by Ara Drew

K>E>R>J>A bunyi nya kerja,bkn kerjo,benjo or sama waktu dengannya...

Alahai,

mengeluh lg nampaknya cik dara ni..

Bila difikirkan,napelh aku ni asyik nasib malang sejak dolu-dolu lg ek?

Satu pertanyaan menghentak benak fikiran aku sejak dulu dan hingga kini..

bukan aku xpenah g cari tp dh memang diorang tu xnak panggil aku,aku nk buat mcm maner kn..

Memilih? oh,semestinya tp kalau dah tak kebal lagi telinga ni menahan persoalan,ejekan dan makian; alamatnya cari jugak keje yang tak berapa tinggi kelulusan dari kelulusanku..

Bila takde keje ni,time bkumpul dgn family,time raya [yang paling tak suke]...

soalan inilh yang popular sekali ditanya dalam kehidupanku;

"buat ape sekarang?" "tak sambung belaja ke?"

Pantang betol lh aku kalau orang banyak tanya ni..

Aku memang nak sambung belajar tp ayahanda dan bondaku tidak mengizinkan patik merantau mencari ilmu pengetahuan...

Sebabnya:

1- wang[ PTPTN kn ade,tp mereka xleh nk dgr]

2-jauh [ anak manja kan,susah mau lepas p jaoh2,dok bawah ketiak ja na..]

3-lepas kua nanti,masih gak tercari-cari keje kn? so,lbh baik cari dari sekarang.

Tengok,habuk pun tadaa.

Kesimpulannya,mereka simpan anak mereka ini buat pekasam. Sampai masanya nanti dah masak boleh buat lauk masak tengahari...hahaha