RSS Feed

Budak sekarang beruntung sangat-sangat

19

Tuesday, December 7, 2010 by Ara Drew

Salam maal hijrah semua.. Semoga kita semua diberkati dan mendapat keberkatan dari Allah s.w.t..

Aku ni, kalau terpikir macam-macam terus nak tulih dalam ni.. Memori silam ni suka-suka dia jer nak lalu lalang dekat highway otak aku ni. Aku apa lagi,terus ajak dia berhenti sekejap, minum-minum sambil cerita kisah-kisah lama. Ada orang cakap,kalau perempuan borak-borak mesti tak lepas dari kisah zaman sekolah. betul tak?? Budak lelaki mana diorang tahu nak menghargai sentimental value macam ni..haha


Budak sekolah zaman sekarang beruntung sangat-sangat. Setiap memori zaman sekolah diorang boleh abadikan dalam bentuk gambar atau video. Masing-masing ada kamera,webcam, dan kalau yang nakal sikit lepaslah dari kawalan dapat bawak handphone kat sekolah. Tengah belajar pon dapat tangkap gambar.

Kalau zaman awal 90-an aku dulu, mana ada kemudahan macam ni. Yang ada kamera,boleh kira banggalah sebab dapat beli kamera masa tu. Dapat bawak kat sekolah lagi tu. Bagi yang hidup sedang-sedang jer,tengok jerlah. Nak tunggu cikgu ambik gambar,berjanggutlah nampaknya.

Aku pun nak jugak tengok macam mana aku time sekolah dulu, kiut ker tak,kecik sangat ker, hahaha.. dapatlah tunjuk kat budak-budak sekarang. Zaman sekolah menengah pon aku tak bergambar. Aiyaa,memang tak da memori langsung.


Yang ni ada lah satu kot,mana aku dapat ntah aku tak ingat. Itupun kawan yang ambik. Masa ni time enam atas. Jadilah kot daripada tak ada. Sebab itu aku kata budak-budak sekarang lebih beruntung. Tapi tak aper,janji kiter-kiter yang hidup dalam tahun 80'an dan awal 90'an memori paling best aku rasa dalam sejarah..hahaha 

p/s: ingat dulu-dulu suke main kejar-kejar sampai tapak hitam masuk dalam kelas.


19 comments »

EYA NADIA said...

yarabi kurus nya kamek time tok eh hahaha ;)

Cik Dara said...

nud: hahaha,knektuk dh debab ka?

eiela said...

memang budak sekarang beruntung lah, macam-macam ada,,

Latest Entri :
Salam Maal Hijrah 1432H

Haa Fakihah said...

yup! budak skrg beruntung sgt3. sy penah tgk budak skolah rendah bwk dslr amek gmbr lompat2 tgh padang.

sfatimahzj said...

dunia dah makin maju

ASaDa RyutaRo said...

sekati jak madah laki x menghargai sentimental value. isk.. isk..

mena kata dirik, lamak marek xda kamera cam kinek tok. ada pun nok makey kodak jak. abis kodak, mbak ke kedey cuci.

kinek tok leh print kat rumah jak.. sikpun terus share dalam fb. hahaha..

F.I.C.K.R.Y said...

Nenek is the CUN~!
Cucu dapat cam wajah muka nenek kat gambar tu hehehee...

Cik Dara said...

eiela: budak skarang tlalu beruntung..

Cik Dara said...

haa fakinah: ni boleh mndatangkan jeles ni..budak2 mmg xptut bwk dslr..haha {mode jeles abih ni}

Cik Dara said...

asada: haha,alahai buchuk2.. terus highlight bhgn sentimental value ya ow..

dolok mun da kodak 36,msti da free 2 igek kosong pasya nk nyuci skit glak2..haha

Cik Dara said...

fickry: haha,mana ada nenek kt dlm tu..slh org tu ^^v

sumpit said...

hehehe biasa lah zaman kanak2 ribena lagi tu.... | Jemputan untuk menyertai GA | Domain untuk dimenangi |

Ikhlas
- Qalish [Dot] Com -

Cik Tom said...

salam maal hijrah cik dara...rindu plk time sekolah dl..hehe...

Matika Love said...

mamat dah pilih blog ni untuk sengmen terjah hujung minggu...

Haa Fakihah said...

kihkih. tau xpe. kite neh berangan je dlu nak pkai dslr. merangkak kompol duit nak beli. kehkeh.

Gayahspears said...

cumelnya nek dara~hihihi

ilabell said...

rindu zmn skula la plax.....sob3..T_T

ilabell said...

rindu zmn skula la plax.....sob3..T_T

ilabell said...

rindu zmn skula la plax.....sob3..T_T