RSS Feed

Sunyi sangat ke sampai perlu jadi orang lain?

18

Tuesday, October 19, 2010 by Ara Drew

Salam semua yang ada kat depan skrin tu,
ada baik ka?
Aku tak tahu kenapa semenjak dua menjak ni penat sangat,
mata mudah mengantuk, kalau tidur boleh penuh guni dengan tahi mata..hehe
sebelum mata aku ngantuk,baik aku utarakan satu isu yang aku musykil sangat ni..
SUNYI, KECELARUAN IDENTITI, atau apa-apapun yang korang rasa sesuai dengan cerita aku nanti..


'Saya sayang awak, awak sayang saya tak?' { contoh: Akaun Facebook A }

'of course lah saya sayang u' { akaun facebook B }

Aku bagi contoh kat atas tu,dua perbualan dari orang yang sama tetapi menggunakan nama akaun Facebook yang berlainan.
Si A menyatakan isi hatinya kepada Si B dan Si B mengiyakan apa yang diluahkan oleh Si A.
Kejadian seperti ini terjadi sebab aku pernah buat intipan seseorang yang aku rasa pelik kelakuannya dilaman sosial tersebut.
Adakalanya persoalan yang dibicarakan seolah-olah seperti dua orang yang sedang bermadu kasih tetapi pada hakikatnya orang tersebut bukannya wujud pun.
Aku bukan nak jadi pengintip,tetapi sifat ingin tahu aku yang melebihi tahap ingin tahu orang lain..hehe 


Aku rasa mungkin 'dia' terlalu sunyi tak ada kawan,kekasih ataupun merasa iri hati apabila melihat orang lain mempunyai kawan/kekasih hati untuk meluah perasaaan.
Ini yang aku rasalah..
Mungkin sebab ini dia mengambil keputusan menjadi seseorang yang lain bagi mengubati perasaan sendiri.
Wah,nape aku rasa entry aku kali ini macam berat semacam je..

Ada juga situasi dimana akaun yang satu lagi digunakan untuk menjadi bekas kekasih,
konon-kononnya bekas kekasihlah yang punya akaun facebook tu,
tetapi hakikatnya akaun tersebut diselia oleh orang yang sama.
Akaun tersebut digunakan bagi mengapi-apikan kekasih lama, bagi mendapat simpati teman-teman untuk menyokong selepas mereka berpisah.

Korang puas ke tipu kawan-kawan dalam situasi tersebut?
Korang suka ke bila kawan-kawan bagi sokongan terhadap sesuatu yang tidak wujud?


p/s: Dah lama aku usha2 minah/mamat ni, aku nak tengok sampai bila dia tahan tipu orang lain..{ kalau korang tak paham,aku booking batu belah batu bertangkup untuk aku masuk..huhu}  


18 comments »

cik QasehThya said...

qaseh pernah je takde org tgur kt fb..
tak la sampai buat macam tu...
mcm gila je..
hehe

Mama Kembar said...

cam keja org yg desperate je tuh

si biskut said...

mgkn itu cermin sisi mereka utk dunia mereka.kesunyian boleh menjadikan kita bengong kot..mana tau.

Cik Bucken said...

hahhaha
mane ko tau die adew akaun yg same nekk..entah2 orang laen2 kot nek =P

The Sharkox said...

Sunyi lah tu...takde sapa nak kawan dia..The Sharkox: Pergi toilet perempuan kejap..

DaRa MaNiskU said...

qaseh: huhu takut dara dgr..sewel tu kot..

DaRa MaNiskU said...

mamakembar3: ar'r,mcm despret sgt..

DaRa MaNiskU said...

si biskut: haha,suke sgt dgn ayat tu,'kesunyian mmbuatkan kta bengong'haha

DaRa MaNiskU said...

bucken: aku tau mmg dia yg punya..aritu aku jdi conan jap,sah2 mmg dia punya 2 akaun..

DaRa MaNiskU said...

sharkox: sunyi punca utama kot,ataupun nk tarik perhatian..

nina syakina said...

eeeuuu... biar betull... kesiannya org tuhh....

p[A]n[A]d[O]L said...

amboi nenek,
jadi stalker yer..
tp kecian kn kat org yg cmtu nek..
nak sgt perhatian tp xde org yg pduli..
akhirnya mental x senter smpi jd split personaliti..
hahaha

~SukEMakAn~ said...

yeke sanggup kene telan dengan batu nie nek?
hehe

DaRa MaNiskU said...

nina: huhu mmg kesian..doakan dia berubah..

DaRa MaNiskU said...

panadol: hahaha,sekali 2 kala jd stalker..hikhik hehe dh rase mcm citer batman jer ek..two face

DaRa MaNiskU said...

sukemakan: hahahaha,sekadar batu belah batu bertangkup..

d_tieah said...

Haha..
Lawak seyh..
Post status then yg komen diri sendiri gak..
Tp guna akaun lain..
Gitu kan mksd ko?
Huahuahua..

DaRa MaNiskU said...

d_tieah: ar'r..betul,tiada yg betul melainkan yg betul2 belaka..hehehe