RSS Feed

Memperkenalkan Bella pada dunia!

23

Thursday, August 26, 2010 by Ara Drew




Nama dia Bella,umor sekitar 8bulan kot....

sebelum ni aku pernah post entry pasal dia,

dia dh jadi kesayangan keluarga,

dia ambil mak aku,

dia rampas abah aku,

dia gatal dengan adik lelaki aku..

aku berguna bila time nk basuh taik,

tukar kain busuk dia,

buat susu dia,ops! dia minum susu tin...siap ader botol lagi..

tengok xkt blakang gambar tu...tu lah botol susu dia..

cerewet kera ni..

botol berbau dia xnak,mulalh buat muka xtau..

aku sekeh kepala nanti baru ko tau..

dia paling anti bila aku dekat dgn mak..

dia mak aku,ko yg rampas!!!

bila time kluar dr sangkar,dia terus dtg dekat mak,naik kepala mak,

btuah punyer kera!!

aku pernah kene gigit kt tangan sbb dia marah aku letak dia balik kt dlm sangkar,

klau mak yg letak,xplak dia gigit...


23 comments »

Mohd Fadil said...

kekekeke...rilek..kera pun memerlukan kasih sayang jugak...ehehe

meowwmania said...

alolo...shomelnya..

mana dpt ni?

DaRa MaNiskU said...

mohd fadil: mmg,dia xde mak lg so kami jaga lh..cian bella..

meowwmania: beli dkt org..rm50 jer...

aliesha kirana said...

owh comel2.. ehehe.. ak tingin nk bela rakun...ktne de jual ek..hehe

meh layan *~Citra Hati Aliesha Kirana~* pulak...

xpun baca karya *~Dari Tinta Aliesha Kirana~*

jerung darat said...

bole la dia gnti kn tempat paul sotong tu nnt. . .hehe. . .

Mr_LiPtOn said...

hehe..nenek kebayan puwn sayangkan moyet..tapi comel sgt kera 2

amira said...

rilek nenek.. nenek garang sgt kot dgn dia... ke ,,nenek ada buat sesuatu yang x menyenangkan hati dia,,pandai2 la nenek berbaik dgn dia.. hehehe

Umie Nadhirah said...

Bella rampas mak Cik Dara,x baik!
Meh sini nak pukul laju2 :)

sweetsal said...

nenek..cucu dtg ni..hehe nenek bela monyet ke..comel lak tu..kt mane dapat ni..pandai pulak dia minum botol..kelakar betui..

DaRa MaNiskU said...

dh lamer mak cik dara nk sgt bela monyet so rezeki dia jln2 rumah kwn n kwn dia terus jual anak monyet ni kt mak..so,dialah pnyeri rumah skang ni...

HidrogeN said...

wah..ada bela monyet.

ROLLENS said...

waaaa..... dlu pernah jg ada kera camni.... besttt... huhu... long2 time back la pula.... serupa pula tu....heeeeee

KiKo Berdendang said...

kera i siap boleh tengok wayang lagi..keraNi kem..huhu

edy said...

comelnye kera ni..manje plak tu ek..hehe bertuah badan hahaha

dunspeak♥ said...

wow besnya bela kera..hehee..manja je gayanya

encHIx laNDax said...

wah!nak jugak!!hehek!!i ada landax..tuka jom?

Ateeqa Hanis said...

haha.
comel!

Amanda Eltiqaz said...

manja eh bella ni! tp nk cubit pun blm ada isi..hihi..

aku_gayahspears said...

ngee :D suke gak.. cumel... rase nak picit ja.. dia minum susu ape tu nenek??? lalalalala

DaRa MaNiskU said...

susu tin jer gayah... susu tepung dia xnak pon...hepppppp!!! jgn nk suggest susu lain plak....hahaha

shaa bonitaa said...

so cute...i loike! =)

amira said...

Bella ni canggih aaa.. makan lolipop..~~huu

ASaDa RyutaRo said...

hahaha.. kacak!

tp mek dh pobia ngn kerak tok. pernah kenak gigit dengan rakusnya time kecik dolok. parut sampey kinek tok masih nampak x ilang2..

seram..