RSS Feed

Dillema

0

Friday, June 25, 2010 by Ara Drew

Ketika aku kecil aku pernah percaya,
charlie chaplin hidup ddunia hitam putih
purnama sengaja mengejarku
kemana aku pergi
hujan waktu utk keluar bermain

tp bilaku dewasa sukar utkku percaya
apa yg sudah ddepan mata
bila dia membisikkan
aku adalah pilihan hatinya
yang pertama
dan
terakhir

ketika aku kecil
aku pernah percaya
puteraku akan tiba,
bukan katak yg akan ku cium,
bukan juga si bongkok di paris
tidak sama sekali si buruk rupa
bintang2 adalah lampu limpah
bila kami menari
angin membawa kelopak sakura ke bumi

tapi bilaku dewasa
sukarku ntk percaya
cinta ddlm tapak tangannya
bila si dia menghulurkannya kepadaku
matanya yang bersinar dan berair

ketika aku masih kenal rupa cinta
dtg sseorg yg mengubah segala
makin hari makinku lihat hatiku
makin mengecil
lalu kusimpannya ddlm kotak kasut bawah katil

wajarkah aku berdepan
dengan ssuatu pilihan
yang tak berani aku putuskan?
mana perlu lebih bimbang
antara kisah berulang
atau dia mengundur
dan
menghilang?